Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

går dagens träning

Av Fox woodandwater - 9 mars 2009 06:43

Ja igår var det träning, vi var i skogen men vilket piss väder. Snö blandat regn jag lovar vi alla var som dränkta katter. Några av oss var blöta rakt igenom.

Jag klarade mig rätt bra hade blöta fötter men det var allt. De blöta kläderna gjorde kroppen tung.

Vi gjorde koppelsök, det är inget vi gjort så jag blev lite förvirrad för jag ville att han skulle arbeta som ett spår men det var inte korrekt.

Sen hade vi vanligt sökt och det är ju vi ju rätt vana vid, jag var dock inte säker på att orde ut skulle vara befäst då vi inte gjort detta på så länge.

Jag dividerade med mig själv om jag skulle använda ordet sök eller ut.

Första skicket sa jag sök men jag kände inte att han gick så långt ut som jag vet att han kan. Så jag använde ut nästa gång och då gick riktigt bra han gick snyggt rakt och långt ur det var skönt.

Sen var det skönt att han tog sin rulle, enligt figgen var han framme och tog den sen direkt, mycket skönt. Jag fick han även på samma sök två gånger då jag upplevde att ingången inte var bra och han gjorde andra söket bra.

Det är nu bara att fortsätta med våra markeringsövningar och koppel sök fick vi att träna på.

Nu måste jag lära mig karta och kompass hm intressant och se, karta kan jag läsa men det där med kompass är inte min grej så just nu hade jag önskat att min vän som orienterar hade varit hemma men tyvärr jobbar hon i Norge :( 


Dagens träning är dirrigering och lydnad ha en bra dag alla jag kommer åter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fox woodandwater - 4 februari 2010 09:42

Ja på tjörn finns det så mkt djur att spåra och lätt är det oxå. De senaste fagarna har jag och Emma spårat rådjur men hon är så förbaskat långsam så hon hinner inte så långt innan någon upptäcker vår frihet. jag har hunnit en bra bit ut på åkern. Ko...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:16

Jaha då har den lilla i familjen blivit så stor att hon gör allt för att få tag i min råtta, jag får inte ha hennes saker men mina vill hon ha men men än kan jag få ifrån henne. Jag hoppas att jag har min familj på min sida för jag vill också har min...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:11

NU har jag åkt till landet för att matte skall in på sjukhus, mrn här kan jag vara ute fritt så det känns bra att vara här. jag får spåra lite vilt och jaga lite ekkorar. Fast de vill nog helts att jag jagar bort mössen :) hör ni inget på ett tag s...

Av Fox woodandwater - 30 januari 2010 13:58

Ja det fick jag höra flera gånger när jag sistgick på centralstationen. Vi skulle åka tåg till strömstad och det gick en och annan hund omkring inne på centralen. Mamma brukar säga att bland folk får jag gå i koppel bara för syn skull men idag gjorde...

Av Fox woodandwater - 3 januari 2010 09:24

Burr det var kallt om tassarna där uppe, fick stora klumpar under dem som jag ville bita loss men fick inte det skulle någon annan ta bort för mig hm. Jag fick leta lite i snön det var jobbigt att arbeta i den djupa snön men oj vad kul det var att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards