Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Slagsmål

Av Fox woodandwater - 26 mars 2009 15:29

I måndags när jag och Fox var ute på vår kvällspromenad, träffade vi på andra hundar på ängen. De var en valp en unghund och en större visste inte då ålder på hunden. Jag stannade still tittade lite hur de bettede sig det var tre vuxna och ja tror det var 5 barn där.

fox hälsade på en av valparna, då den äldre hunden kom farandes och sög honom i nacken Fox sa inte ett ljud han bara blev omskakad. Jag väntade en stund för enligt hundens lag skall de släppa då den andra lagt sig ner, detta hände inte. Alla vuxna stog som zombi och jag insåg att den jag trodde var ägare inte alls var ägare utan en liten tjej som blev helt förskräckt.

Jag klev in försökte ta hundne i bakbenen men det var inte lätt så jag tog tag i kedjan och för en mickro stund släppte han och då skrek jag att de skulle dra undan min hund, då gläfste han som värsta odjuret då kände han lite styrka och gav den andra några jack i ansiktet (detta såg ägaren på kvällen).

I denna veva vändet sig hunden mot mitt ansikte och jag parerar med min hand. Inna jag gick in i fajten var det ända jag sa till mig vad som än hände var tyst hur ont det än gör var tyst.

När han sög tag i min hand bet jag ihop, och la all min tyngd på hunden vilket gjorde honom lugn och då släppte han taget om min hand.

Alla var helt tysta, jag frågade vem som ägde hunden och den lilla flickan sa jag. jag vet inte men ibalnd tror jag inte folk vet vad de har i kopplet, då en liten tjej får gå ut med en hund som kan dra ja tror det är över 200kg.

det var ju tur att en av de andra vuxna hade nummer till ägaren, den lilla flickan vågade inte hålla sin hunde efter detta.

Jag gick fram till tjejoch pratade med henne trots min ilska kände jag att jag var tvungen att vara pedagogisk mot henne, för hon hade inte förstått hur stark hennes hund kunde bli.

När ägaren kom, tittade han på Fox och min hand kan säga att den gjorde jäkligt ont. Fox fick 4 bit sår på benet två rätt djupa och två mindre.

Ägaren frågade om jag behövde ngn hjälp efter detta men jag sa att jag klarade mig och gick hemmåt :( 

Väl jhemma släppte alla spänningar, med en värkande hand skölde jag igenom Fox sår och la om det. Min hand var stor och svullen men inga större bit märkern som tur var. Jag ringde en vän som kom direkt tack P för att du kom och var med Fox medans jag var på sjukan. Tack O för att du körde P hit så jag snabbt kom till sjukhuset.


På sjukhust fick jag stelkramp spruta, det är var ju tur att jag inte var helt borta för det höll på att ge mig ett preparat jag inte tål.

De senaste dagarna har jag haft feber och varit trött. Jag har en rejäl knöl där de gav mig stelkrampsprutan. så jag har int orkat med så mkt de senaste dagarna. 

Idag är jag feber fri och Fox mår mkt bättre och det känns jätte skönt. Min hand är fortfarande svullen och blå men de går väl snart över :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fox woodandwater - 4 februari 2010 09:42

Ja på tjörn finns det så mkt djur att spåra och lätt är det oxå. De senaste fagarna har jag och Emma spårat rådjur men hon är så förbaskat långsam så hon hinner inte så långt innan någon upptäcker vår frihet. jag har hunnit en bra bit ut på åkern. Ko...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:16

Jaha då har den lilla i familjen blivit så stor att hon gör allt för att få tag i min råtta, jag får inte ha hennes saker men mina vill hon ha men men än kan jag få ifrån henne. Jag hoppas att jag har min familj på min sida för jag vill också har min...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:11

NU har jag åkt till landet för att matte skall in på sjukhus, mrn här kan jag vara ute fritt så det känns bra att vara här. jag får spåra lite vilt och jaga lite ekkorar. Fast de vill nog helts att jag jagar bort mössen :) hör ni inget på ett tag s...

Av Fox woodandwater - 30 januari 2010 13:58

Ja det fick jag höra flera gånger när jag sistgick på centralstationen. Vi skulle åka tåg till strömstad och det gick en och annan hund omkring inne på centralen. Mamma brukar säga att bland folk får jag gå i koppel bara för syn skull men idag gjorde...

Av Fox woodandwater - 3 januari 2010 09:24

Burr det var kallt om tassarna där uppe, fick stora klumpar under dem som jag ville bita loss men fick inte det skulle någon annan ta bort för mig hm. Jag fick leta lite i snön det var jobbigt att arbeta i den djupa snön men oj vad kul det var att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards