Alla inlägg under december 2009

Av Fox woodandwater - 25 december 2009 16:51

Ja även vi fyrbenta fick julklappar fast det inte skulle vara några i år men jag fick iallfall Jag fick ett hundben från kompisen i strömstad, det var gott.

Sen fick jag en blå sak som det ligger goa godisar i men den var inte så lätt att få ut dessa. förr kunde man lura den och bara ta upp den och kasta den i golvet.

Det har morsan listat ut.

Tänkte tala om att jag nu drar till fjällen en vecka så det blir inget skrivande då.

Ha det bra alla

Av Fox woodandwater - 19 december 2009 12:22

Din stackare, vad har jag utsatt dig för, just nu känns det tufft men skönt att fått ett svar till varför du mått så dåligt som du gjort den senaste tiden.

Jag ber om ursäkt min fyrbenta vän att jag tränat dig så hårt under denna tid.

Pressat dig när orken börjat tryta.

Jag vet att du gillade träningen du älskar söket men att behöva göra det med luftrörsvirus, feber i kroppen och en mage som är urbalans det är inte snäll.

Hade jag vetat hade jag aldrig gjort provet, där jag kände mig så misslyckad var en aning arg på dig för att du ballade ur som du gjorde.

När jag upptäckte att du hade feber gjorde det ont i mig, hoppas det inte händer igen.


VI har varit på flera besök hos vetrinären för att få ett svar vad som gör att du mår som du gör. Din ork, din hosta och dåliga aptit till och från. Även varför du dricker som en kamel.

Nu har vi fått några svar du har ett virus i kroppen som inte vill ge med sig (kan vara en infektion) i luftstrupen ner till lungan. Du har även en allergisk gastrit, vad det helt innebär vet jag inte. Det gick inte att svara på vad du kunde vara allergisk emot. Du producerar för mycket magsaft som bildar väldigt mkt slem. Kan vara en av anledningarna till att du dricker mycket och även att du börjat kräkas en del.  Som start i din behandling har du fått byta kost under en tid, detta foder är snällt emot din mage och lättare att bryta ner. Mot din sura mage och allt slem fick du en kur med losec, förlåt men jag kunde inte låta bli att skratta när jag såg att du skulle äta Losec. Min kära lilla Fox har du gått och fått magsår precis som din matte haft för många herrans årsen.

Viruset/ infektionen i luftstrupen kommer vi ta tag i lite senare. Först vill Jan se om detta kan hjälpa dig. Jag hoppas verkligen det, så jag får till baka min pigga och arbetsglada Fox. Kondisen får vi jobba upp igen kanske ger vi oss ut på appell planen men först skall du bli helt bra. Jag har även lite spår planer för dig nu när kossorna inte finns i hagen på Tjörn.

Nu lämnar jag sidan till dina små tassar Fox men jag  hoppar nog in ibland och skriver några rader.

Av Fox woodandwater - 19 december 2009 12:17

ja denna sida har varit mer eller mindre död. Det har varit så mkt runt omkring så tassarna har inte hunnit med att skriva in allt som hänt men nu skall jag göra mitt bästa så att den alltid är aktuell. Första aktuella inlägget kommer min kära ägare att skriva, hon har dåligt samvete men det tycker jag inte hon skall ha för hon kunde ju inte veta och hon tog mig ju till doktorn många gånger. Jag försöker förmedela att det är okej men hon vill inte riktigt se det hoppas hon snart gör det. Fox

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards