Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

busig på landet

Av Fox woodandwater - 4 februari 2010 09:42

Ja på tjörn finns det så mkt djur att spåra och lätt är det oxå. De senaste fagarna har jag och Emma spårat rådjur men hon är så förbaskat långsam så hon hinner inte så långt innan någon upptäcker vår frihet. jag har hunnit en bra bit ut på åkern. Konstigt det är ingen som uppskatar att jag letar rätt på det där djuren som inkräktar på vår tomt om kvällarna, annat till sommaren när de äter av blommor och annat.

Dom kallar att jag drar efter rådjur men jag spårar faktiskt och det är fullt allvar i mitt arbete så varför får man aldrig slut föra det.

De säger att de inte vet om jag hittar hem igen hallå jag har en kanon näsa, men jag får väl hålla med om att jag inte känner till skog och mark här så lite rätt kanske de har. Det finns faktist något som heter bakspåra och det är jag oxå bra på. har inte gjort det så mång a gånger men det skall väl inte vara så himla svårt.


Jag har busat lite extra med dem på tjörn så nu har fått gått i lång lina ett tag ingen hitt alls. tror jag skall strunta i de där rådjuren. De sägs att nör morsan blir friskt så kommer vi att spåra i stömstad, yes vad kul om det stämmer men det hon säger brukar ju stämma så jag kanse kan trappa ner lite på mina egna spår lektioner. Det blir bara surt där hemma när jag gör så ävn när jag drar efter de grymt gott luktande tjejerna längre bort här på gatan okej det är ca 1km bort.


vi får väl se vad som händer see you tass tryck Fox

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:16

Jaha då har den lilla i familjen blivit så stor att hon gör allt för att få tag i min råtta, jag får inte ha hennes saker men mina vill hon ha men men än kan jag få ifrån henne. Jag hoppas att jag har min familj på min sida för jag vill också har min...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:11

NU har jag åkt till landet för att matte skall in på sjukhus, mrn här kan jag vara ute fritt så det känns bra att vara här. jag får spåra lite vilt och jaga lite ekkorar. Fast de vill nog helts att jag jagar bort mössen :) hör ni inget på ett tag s...

Av Fox woodandwater - 30 januari 2010 13:58

Ja det fick jag höra flera gånger när jag sistgick på centralstationen. Vi skulle åka tåg till strömstad och det gick en och annan hund omkring inne på centralen. Mamma brukar säga att bland folk får jag gå i koppel bara för syn skull men idag gjorde...

Av Fox woodandwater - 3 januari 2010 09:24

Burr det var kallt om tassarna där uppe, fick stora klumpar under dem som jag ville bita loss men fick inte det skulle någon annan ta bort för mig hm. Jag fick leta lite i snön det var jobbigt att arbeta i den djupa snön men oj vad kul det var att ...

Av Fox woodandwater - 25 december 2009 16:51

Ja även vi fyrbenta fick julklappar fast det inte skulle vara några i år men jag fick iallfall Jag fick ett hundben från kompisen i strömstad, det var gott. Sen fick jag en blå sak som det ligger goa godisar i men den var inte så lätt att få ut des...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards