Alla inlägg under juni 2009

Av Fox woodandwater - 9 juni 2009 17:46

ja, att få söka är det bästa jag vet. Egentligen skulle det inte varit någon träning men som tur var fick vi hänga på C till Varberg. Vi åkte till Veddige där det fanns en kross, hm den var brant och lite krulig att ta sig runt i. jag har ju int varit i sådan rasmassa innan så jag var lite försiktig först men sen var det full fart. Vi kör i två omgångar båda gångerna var det fyra figgar att hitta, vi fick träna lite på hur sådan moment som kommer komma på provet. När vi tränat klart var vi så sandiga och dammiga att de svarta hundarna var vita. Min vackra päls blev helt sträv så jag gissar på att det kommer sluta i duschen :( hadde hellre tagit ett dopp och fått simma runt lite det är så mycket bättre. Jag tror bestäm jag skall höra med Xa om hon vill hänga med och simma.

Av Fox woodandwater - 1 juni 2009 21:43

I söndags hade vi träning på Hönö det var riktigt varmt. Jag trodde inte Fox skulle orka träna, jag upplever att han har ont av värmen. Men glöm det han gjorde ett kanon jobb. Idag visade han mig och alla andra att han utvecklas enormt mycket på kort tid. Han for över all bråte, genom snår under smala vägar emellan hus under byggnader. Jag blev faktiskts lite förvånad. Han klättrade upp på bräder som var förvarade i ett tält han verkade inte ens berörd. Idag fick vi öva på att fira dem i sele, jag trodde det skulle bli helt kaos för han ville inte ha selen på sig var jätte sprallig men när vi skulle fira så blev ha som en säck potatis helt plickstilla hängde han där.


Sök träningen är så jävla roligt, både jag och fox längtar till helgen för att få träna. Nu i sommar skall jag träna mkt makeringsövningar för det behöver vi. Det jag mest nerövs över är att vi inte skall klara av att gör det orienteringstest som väntar om några veckor. Det ligger där och gör mig rikgtigt nervös, jag måste ut i delsjön och ta några kontroller. Då jag inte har bil är det inte så smidigt att bara köra dit och ta några kontroller. Det retar mig att jag inte har bil just nu men men det löser sig nog snart.

I somamar skall vi ligga i hårdträning, men lite bad skall vi nog hinna med oxå. så här kan en träningsdag se ut

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards