Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Mina utredningar

Av Fox woodandwater - 19 december 2009 12:22

Din stackare, vad har jag utsatt dig för, just nu känns det tufft men skönt att fått ett svar till varför du mått så dåligt som du gjort den senaste tiden.

Jag ber om ursäkt min fyrbenta vän att jag tränat dig så hårt under denna tid.

Pressat dig när orken börjat tryta.

Jag vet att du gillade träningen du älskar söket men att behöva göra det med luftrörsvirus, feber i kroppen och en mage som är urbalans det är inte snäll.

Hade jag vetat hade jag aldrig gjort provet, där jag kände mig så misslyckad var en aning arg på dig för att du ballade ur som du gjorde.

När jag upptäckte att du hade feber gjorde det ont i mig, hoppas det inte händer igen.


VI har varit på flera besök hos vetrinären för att få ett svar vad som gör att du mår som du gör. Din ork, din hosta och dåliga aptit till och från. Även varför du dricker som en kamel.

Nu har vi fått några svar du har ett virus i kroppen som inte vill ge med sig (kan vara en infektion) i luftstrupen ner till lungan. Du har även en allergisk gastrit, vad det helt innebär vet jag inte. Det gick inte att svara på vad du kunde vara allergisk emot. Du producerar för mycket magsaft som bildar väldigt mkt slem. Kan vara en av anledningarna till att du dricker mycket och även att du börjat kräkas en del.  Som start i din behandling har du fått byta kost under en tid, detta foder är snällt emot din mage och lättare att bryta ner. Mot din sura mage och allt slem fick du en kur med losec, förlåt men jag kunde inte låta bli att skratta när jag såg att du skulle äta Losec. Min kära lilla Fox har du gått och fått magsår precis som din matte haft för många herrans årsen.

Viruset/ infektionen i luftstrupen kommer vi ta tag i lite senare. Först vill Jan se om detta kan hjälpa dig. Jag hoppas verkligen det, så jag får till baka min pigga och arbetsglada Fox. Kondisen får vi jobba upp igen kanske ger vi oss ut på appell planen men först skall du bli helt bra. Jag har även lite spår planer för dig nu när kossorna inte finns i hagen på Tjörn.

Nu lämnar jag sidan till dina små tassar Fox men jag  hoppar nog in ibland och skriver några rader.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fox woodandwater - 4 februari 2010 09:42

Ja på tjörn finns det så mkt djur att spåra och lätt är det oxå. De senaste fagarna har jag och Emma spårat rådjur men hon är så förbaskat långsam så hon hinner inte så långt innan någon upptäcker vår frihet. jag har hunnit en bra bit ut på åkern. Ko...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:16

Jaha då har den lilla i familjen blivit så stor att hon gör allt för att få tag i min råtta, jag får inte ha hennes saker men mina vill hon ha men men än kan jag få ifrån henne. Jag hoppas att jag har min familj på min sida för jag vill också har min...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:11

NU har jag åkt till landet för att matte skall in på sjukhus, mrn här kan jag vara ute fritt så det känns bra att vara här. jag får spåra lite vilt och jaga lite ekkorar. Fast de vill nog helts att jag jagar bort mössen :) hör ni inget på ett tag s...

Av Fox woodandwater - 30 januari 2010 13:58

Ja det fick jag höra flera gånger när jag sistgick på centralstationen. Vi skulle åka tåg till strömstad och det gick en och annan hund omkring inne på centralen. Mamma brukar säga att bland folk får jag gå i koppel bara för syn skull men idag gjorde...

Av Fox woodandwater - 3 januari 2010 09:24

Burr det var kallt om tassarna där uppe, fick stora klumpar under dem som jag ville bita loss men fick inte det skulle någon annan ta bort för mig hm. Jag fick leta lite i snön det var jobbigt att arbeta i den djupa snön men oj vad kul det var att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards