Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Fox har en tant på besök

Av Fox woodandwater - 30 mars 2009 20:17

Ja, fox har en tant här på besök men hon är väldigt intressant, nja nu är det rätt lugnt men när hon kom för 4 dagar sen var han helt uppe i det blå. För hon höglöper. Tur är att han är han inte intressant för tiken. Nu när det gått några dagar är han mer intresserad där hon legat, han har väl gett upp hoppet för här skall inga valpar ha då hon är 8 år och dessutom en Schäfer.

Ja kompisen drog till Japan och då fick Xa som hon heter vara  här.

De är allt söta ihop och lite konkerans blir det om vem som ligger närmast i soffan. Brukar få en i vardera knä en liten stund sen får det gå ner och lägga sig på golvet. 

Här hemma och när jag går ut märks det knappt att jag har en till för de går så bra ihop det ända är att jag får ha mer uppsikt över andra hundar kan inte gå i det blå som med Fox :)


Idag har vi tränat dirigering Fox fixar ju det galant men IPO-R skall de ut 25 m sen stanna därifrån diregeras ut till olika bord jag håller på att öva in att skicka ut honom och sen stanna honom det har gått sådär bra.

Om ngn vet ett  bra sätt att träna in det på så ge mig gärna tips.


nu skall mysa lite sen sov gott imorgon börjar jag tidigt så då är det upp med tuppen som gälller

 
 
CG

CG

31 mars 2009 17:14

Lycka till med dirigeringsträningen.
Otrevligt det där med hunden som bet både dig och Fox, kunde gått riktigt illa.
Har du några med lydnadstävlingar på gång?
Själv ska jag tävla den 8 maj på Kallebäck,
ligger i hårdträning. Hälsningar claes-Göran och Julle

http://www.jagandejulle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fox woodandwater - 4 februari 2010 09:42

Ja på tjörn finns det så mkt djur att spåra och lätt är det oxå. De senaste fagarna har jag och Emma spårat rådjur men hon är så förbaskat långsam så hon hinner inte så långt innan någon upptäcker vår frihet. jag har hunnit en bra bit ut på åkern. Ko...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:16

Jaha då har den lilla i familjen blivit så stor att hon gör allt för att få tag i min råtta, jag får inte ha hennes saker men mina vill hon ha men men än kan jag få ifrån henne. Jag hoppas att jag har min familj på min sida för jag vill också har min...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:11

NU har jag åkt till landet för att matte skall in på sjukhus, mrn här kan jag vara ute fritt så det känns bra att vara här. jag får spåra lite vilt och jaga lite ekkorar. Fast de vill nog helts att jag jagar bort mössen :) hör ni inget på ett tag s...

Av Fox woodandwater - 30 januari 2010 13:58

Ja det fick jag höra flera gånger när jag sistgick på centralstationen. Vi skulle åka tåg till strömstad och det gick en och annan hund omkring inne på centralen. Mamma brukar säga att bland folk får jag gå i koppel bara för syn skull men idag gjorde...

Av Fox woodandwater - 3 januari 2010 09:24

Burr det var kallt om tassarna där uppe, fick stora klumpar under dem som jag ville bita loss men fick inte det skulle någon annan ta bort för mig hm. Jag fick leta lite i snön det var jobbigt att arbeta i den djupa snön men oj vad kul det var att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards