Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Super rolig träning i Borås

Av Fox woodandwater - 4 mars 2009 05:57


Igår var vi på ett ställe som heter Gotasjön. Räddningtjänsten har ett träningsställe där och det var hel häftigt. Ett gamalt tåg, omkull vält buss och andra roligheter.

Fox tyckte det var jätte roligt men har fortfarande svårt med att komma ihåg sin rulle runt halsen. VI får köra mer med lös rulle. Figuranten är just nu så rolig att jag inte är lika rolig att gå till hm tydligen svart eller vitt på denna varitant. Jag hade glömt mina lösrullar men vi hittade annat att använda oss av så det blev jätte bra. 

Nu kommer jag köra mer med lösrulle och hoppas att han snart får ner 10 öringen att han alltid skall ta sin rulle.

Det var en lärorik kväll och det var trevligt att åka i bilen hem med A.

Så skönt att kunna åka med henne, idag gav jag besinpengar så att jag kan kännna att det är ok att åka med henne jag vet att hon tyckte det var lite mkt men jag känner att jag åkt så mkt med henne och lär nog åka fler gånger då jag ingen bil har.


Idag tränar vi lydnad, hm fick veta att det finns ngt som heter ipo ja fråga mig inte jag är inte helt säker på vad det är men det är någon form av tävling som vi inom räddningen tydligen måste göra och det visste jag inte så därav får jag börja köra mer lydnad så att det inte blir så svårt.


I ipo finns diregering och det är ju bara att friska upp hans minne med dummy och se om han kommer ihåg. Jag kommer köra först höger och vänster denna vecka och se vad som sitter kvar för vi har inte gjort dirigering så mycket det sista.

I nästa vecka får jag ta åka till klubben för att träna lite inför lydnads klass 1. Det är ju hoppöver hinder jag måste träna och det har jag ingen möjlighet att göra funderar på att ta en stock som ligger vid ängen och lära in orden vilken brilijant idé. För kan han bara kommandot så ska det fungera på vad som hm då får vi se om det blir det.


på åter seende

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fox woodandwater - 4 februari 2010 09:42

Ja på tjörn finns det så mkt djur att spåra och lätt är det oxå. De senaste fagarna har jag och Emma spårat rådjur men hon är så förbaskat långsam så hon hinner inte så långt innan någon upptäcker vår frihet. jag har hunnit en bra bit ut på åkern. Ko...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:16

Jaha då har den lilla i familjen blivit så stor att hon gör allt för att få tag i min råtta, jag får inte ha hennes saker men mina vill hon ha men men än kan jag få ifrån henne. Jag hoppas att jag har min familj på min sida för jag vill också har min...

Av Fox woodandwater - 31 januari 2010 06:11

NU har jag åkt till landet för att matte skall in på sjukhus, mrn här kan jag vara ute fritt så det känns bra att vara här. jag får spåra lite vilt och jaga lite ekkorar. Fast de vill nog helts att jag jagar bort mössen :) hör ni inget på ett tag s...

Av Fox woodandwater - 30 januari 2010 13:58

Ja det fick jag höra flera gånger när jag sistgick på centralstationen. Vi skulle åka tåg till strömstad och det gick en och annan hund omkring inne på centralen. Mamma brukar säga att bland folk får jag gå i koppel bara för syn skull men idag gjorde...

Av Fox woodandwater - 3 januari 2010 09:24

Burr det var kallt om tassarna där uppe, fick stora klumpar under dem som jag ville bita loss men fick inte det skulle någon annan ta bort för mig hm. Jag fick leta lite i snön det var jobbigt att arbeta i den djupa snön men oj vad kul det var att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards