Alla inlägg under mars 2009

Av Fox woodandwater - 2 mars 2009 06:07

Jag måste ju tacka A, för att du alltid ställer upp och låter oss åka med dig till träningarna det känns bra att kunna åka med dig och våra hundar funkar ju bra. Jag hoppas bara att jag kan ställa upp tillbaka men just nu tyvärr lite svårt då det bara finns en bil :(

Vi är iallfall tacksmma över att du låter oss åka med dig.


Jag passar på att tacka min kära syster som även hon ställt upp och kört mig, jag vet inte om jag klarat denna utbildning utan så goa vänner. Det känns skönt.


Tack till alla som ställer upp för mig och Fox

Av Fox woodandwater - 2 mars 2009 05:59

Vi har tur som har dig, som hjälper mig och Fox i vår utbildning det är vi jätte tacksamma över. Fox  blir så glad när han träffar dig och det är skönt att det fungerar som det gör.


Idag gjorde vi markerings övningar och Foxvnarduktig, han tog sin sin rulle och struntade i att det var samma figge varje gång det var skönt det har han inte gjort de andra gångerna. Han tjuvade två gånger tog rullen innan han kom fram till M, men då skickade jag om honom och han gjorde rätt.


Han minskar nu med att vara på figgen, nu puttar han bara lite med nosen men då har han redan tagit rullen i munne, det är som om han tänker jag bara måste ta lite på han som sitter där.

På tisdag har vi träning i Borås det skall bli kul har aldirg varit där innan men jag har hört att de brukar vara bra, Sen är det träning på söndag ovanligt det brukar ju vara på en lördag så jag måste pränta in detta i mitt huvud.


Jag tror Fox lille favorit är påväg eller så löper hon, han beteer sig så och det är lite intressant att man så tydligt kan se detta på honom.


nepp nu är det lite kaffe som gäller på återseende

Av Fox woodandwater - 1 mars 2009 05:16


Nu tror jag att jag kommit på varför Fox ibland går och skakar på huvudet, har alltid sett det som ett tecken på sjukdom. Typ öroninflamation men när jag tagit han tll vet så har det sett bra ut ingent att anmärka på. Igår tränade vi med en tik som var i höglöp och vad hände nu på morgonen jo Fox går och skakakr på huvudet ett flertal gånger under promenaden. Så jag tror det är något han gör när en tik löper och kanske var det så sist att dalmatinern löpte och jag tror hon gör det nu med för han är lite åt det hållet får se om vi träffar på henne, då får jag fråga och då får jag ju det lite bekräftat att han skakar på  huvudet när en tik löper.

jag alla hundar har ju sina konstiga idér.


Då min fot värkte så gick jag inte ut med honom så sent som jag brukar och då blev han liksom nödig tidigare så jag fick gå upp men var ändå vaken så det gjorde inte så mycket. Nu ligger han är brevid och sover, så nu skall jag lägga mig här på soffan inte för att jag tror jag somnar om men men vi får se.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards