Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Fox woodandwater - 27 februari 2009 07:08

Det var friskluft ute idag och kändes skönt att ta morgon promenaden.

Under några dagar har jag tränat sitt fot inomhus för att så småning om få en snygg inkallnling när vi skall börja tävla.

När vi ännu var ute och det var så härligt ute tog jag chansen och körde lite lydnad. 

Jag blev så stolt för inkallning blev så snygg han gjorde en perfekt inkallning,

fot sittning gjorde han helt rätt inte snätt och skevt utan rakt och snyggt.

Nu kommer jag fortsätta att träna inne och även träna ligga och stå men det sitter väl lite bättre han slarvar nog mer och där får jag gå in och inte acceptera detta.

samt måste jag nu vara hårdare på inkallning men det är inte så lätt att springa ikapp en hund tala om att han skall lyssna på kryckor.


Han är ju himla tik fixerad så det finns två tikar i detta område som när omöjligt att få honom att inte springa dit. Den ena är en liten pincher )vet inte om det stavas så) det ser så roligt ut när denna klump springer fram till henne och bara vill leka men har full respekt för henne hihi han som är typ 4 gånger större. sen har han sin dalmatiner som är 15 år , när hon löper märker jag det direkt för då blir han stollig inomhus han äter mindre men jag vet inte riktigt vart i området hon bor.


så nu har jag bestämt att vi skall träna mer lydnad han kan och kanske blir han lungare vid de tillfällerna då han tycker det är jätte roligt.

Sen till våren kommer agility och det skall bli kul för jag tycker det är en  rolig grej.


ha en bra dag så hörs vi kanske senare

Av Fox woodandwater - 27 februari 2009 07:00

Ja, då var det klart. Vi skall träna på lördag och det är övning vilket innebär mer allvar än träning och vi skall ficklamp, hjälm så det skall bli kul.

Jag har under tiden Fox varit sjukskriven tränat på att hålla kvar saker i munnen under en längre tid detta för att få honom att hålla rullen längre.

Men nu vet jag ju inte om han kommmer fortsätta att vara rullhund eftersom han visat några skallmarkeringar. För er som inte är så inne i detta ämne så är en skallmarkör en hunds som sitter vid figuranten och skäller tills föraren kommer. Rull hund är en hund som har en rulle och visar tar den i munnen och kommer tll mig. Han är inte helt inne i detta för när det är gömda figuranter tar han inte rullen och det har gjort att han visat skall markering men då han aldrig annars skäller tror jag mer på att han skall fatta att så fort han känner doften av människa skall han ta rullen. Kommer visa hur de ser ut sen.


Vi kommer snart göra vårt prov men jag är inte dirket nervös. Jag tror på fox oss som ett team och det är nog det viktigaste.


Så här ser fox ut när han jobbar

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards